maandag 9 januari 2012

Soms

Heb je zo'n gevoel van pure rijkdom...Ik had dat gevoel vanmiddag, het was zo'n heerlijke aanklooidag, met de nog onopgeruimde verhuistroepjes aanpakken, de buitendeuren stonden open en de honden hebben zich heerlijk vermaakt met van buiten naar binnen racen en terug ( is nu ook wel aan de vloer te zien, maar daar gaat zo de dweil over haha)
Op een gegeven moment ga je dan lunchen en de groterts vleiden zich neer op de plekken die ze wel beviel...Danne lag op Beanie's bankje, helemaal opgerold met haar voorpoten over haar koppie, Hayley op de stoel, Zen op het krukje ( verbaas me nog steeds dat ie er nooit afkukelt) en Falera en Beanie in de manden voor de verwarming, Falera languit op haar rug, Beanie eerst op een rolletje en vervolgens al miemelend dichterbij de verwarming ook op haar rug...Alles in diepe slaap, als ik dan zo naar die boefjes  kijk, bekruipt mij dat gevoel, wat ben ik toch gezegend met een prachtige roedel, met dat lieve Boontje als hekkensluiter. Hoe onze fantastische honden dat kleintje opgenomen hebben, ze behandelen haar zelfs zachter lijkt wel, omdat ze bijna niks kan zien, normaal zou je denken dat honden dit niet accepteren, hier merken we daar weinig van.
Een "normale" pup wordt hier in de roedel soms flink gecorrigeerd als die te ver gaat, van Beanie wordt/werd wonderbaarlijk veel gepikt, ze zuchten een keer en gaan elders in huis hun rust zoeken...En geloof me, Beanie kan te keer gaan hoor! Ze wordt niet voor niks knal erwtje genoemd! Ik kan met recht zeggen dat ik stinkend rijk ben met mijn fantastische roedel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten